به منظور راحتی کار مراجعین، رژیم از طریق واتس اپ ارسال می شود. قبل از هرنوع واریزی حتما اول بین 12 تا 3 ظهر با مطب تماس بگیرید. شماره های مطب 22750414 و 22750449 می باشد. هیچگونه پیامی خوانده نمی شود و فقط باید با شماره های اصلی مظب تماس بگیرید

 

 شماره واتس اپ مطب ۰۹۳۰۸۰۵۶۴۶۷ می باشد.

شماره کارت: 6393461010110555 بانک سینا بنام رضا راست منش و عکس فیش ارسالی را بعد از راهنمایی گرفتن از خانم منشی باید به همین شماره واتس اپ کنید.

هیچگونه پیامی خوانده نمی شود و فقط باید با شماره های اصلی مظب تماس بگیرید

 

آينده علم پيكرتراشي با رژيم چگونه است؟

معرفی به دوستان اشتراک گذاری

به قلم دكتر رضا راست منش، دكتراي تخصصي تغذيه و رژيم درماني من شخصا به آینده این علم خوش بین هستم و طی چندین سال کار و مطالعه حرفه ای تلاش و تمرکزم را به شناسایی این روابط معطوف كرده ام و آرزو دارم روزي بتوان از علوم جديد برای رسیدن به بهترین طراحی رژیم غذایی استفاده كرد.

آينده علم پيكرتراشي با رژيم چگونه است؟

آيا واقعا چگونه مي توان شكل و سايز بدن را بدون نياز به استفاده از جراحي يا دارو اصلاح كرد؟ و دوم اينكه آينده علم پيكرتراشي با رژيم غذايي چقدر روشن است؟

آقاي دكتر راست منش، لطفا بفرماييد از ديدگاه شما بهترين راه رسيدن به شكل و سايز مطلوب چيست؟


برای پاسخ به این سوال باید چند بسته اطلاعاتی مهم را توضیح دهیم و بعد آنها را به هم ارتباط مي دهيم و نهايتا به جمع بندی برسیم. طبعا موضوع بسيار تخصصي است و بنده سعي مي كنم هم مختصراٌ و هم به زبان ساده خدمت شما و خوانندگان گرامی عرض می¬کنم تا مورد استفاده همه قرار بگيرد.


بسته اطلاعاتی اول متفاوت بودن الگوهای غذایی افراد است. برخی افراد ریزه خواری می¬کنند و برخی افراد هم سه یا پنج وعده و بعضاٌ فقط دو وعده غذایی مصرف می کنند. طبيعتا اين تفاوت در الگوها، خود در شكل و سايز بدن بسيار موثر است.


بسته اطلاعاتی دوم این است که اساساً ژنتیک و تعادل هورمونی بعضی افراد به شکلی است که چاقی شان متوجه پایین تنه یا بالاتنه است و طبيعتا این مسأله در خانم ها و آقایان با شدت و ضعف متفاوتی وجود دارد. حال، اثر تركيبي ناشي از تفاوت الگوهاي غذايي را با اين ژنتيك و بستر متفاوت هورموني را هم به موضوع اضافه كنيد.


بسته اطلاعاتی سوم این است که بعضی افراد سالیان متمادی یک نوع غذای تکراری را به عنوان صبحانه مصرف می کنند و وعده غذایی اصلی شان نهار است و در سوي ديگر، بعضی افراد هم  هستند كه وعده غذایی اصلی شان شام است. اكنون اين تكراري بودن صبحانه و غالب بودن ناهار يا شام (به عنوان وعده اصلي) را هم به دو بسته اطلاعاتي اول اضافه كنيد تا ببنيد چقدر شبكه در هم تنيده و متنوعي پيش مي آيد.


بسته اطلاعاتی چهارم این است که اساساً بعضی از افراد ورزش نمی کنند، بعضی افراد هم ورزش می¬کنند ولی برآیند ورزشي كه مي كنند  عمدتا روی بالاتنه و یا پایین تنه شان تاثير مي گذارد. اين قضيه را هم به موضوعات قبلي ضرب كنيد.


بسته اطلاعاتي پنجم اين است كه بعضي افراد الگوي خواب نامنظمي دارند كه بعضا با استرس نيز توام است و مي دانيم كه استرس باعث افزايش توليد هورمون كورتيزول و چاقي شكمي مي شود. اين موضوع را هم به عنوان دايره دربرگيرنده چهار بسته اطلاعاتي قبلي، در نظر بياوريد.


حال، بياييد این پنج بسته اطلاعاتی را که بسیار مختصر و ساده شده عرض کردم جمع بندی کنیم.
نتيجه جمع بندي این است که تکرار پي در پي الگوهای غذایی در افراد نهایتاً به دلیل تأثیر شرایط هورمونی و ژنتیکی متفاوت، آن هم در سایه انجام یا عدم انجام ورزش (آن هم از نوع هوازي يا بي هوازي)، باعث میشود که یک سری چربی اضافه در بدن ایجاد شود که عمدتا حسب نوع صبحانه مصرفي و حاكم بودن وعده اصلی غذایی شام یا نهار، نهایتاً موجب تجمع چربی در نواحی خاصی از بدن می شود که در زن ها و مردها با شدت و ضعف متفاوتي بروز می کند.


خوب آقای دکتر چاره کار چیست؟


ببینید مطالبی که عرض کردم عصاره و چكيده نزدیک به دست كم پنجاه، شصت مقاله علمی است که از سال 2010 ميلادي به بعد چاپ شده است. طبیعتاٌ چاره کار، اصلاح و حتي بعضاً برگشت 180 درجه ای از الگوهای غذایی تکراری، تغییر نوع صبحانه، بعضا تغییر جای نهار و شام، اضافه کردن ورزش یا تغییر نوع ورزش و بررسی¬های هورمونی به منظور پی بردن وجود یا عدم وجود تعادل هورمونی است.
آقای دکتر شما به آینده علم هیکل تراشی از طریق رژیم غذایی خوش بین هستيد؟ 


با مطالعه و بررسي هايي كه در متون علمي ساليان جديد انجام داده ام مي توانم بگويم خوشبختانه اطلاعات بسیار خوبی در این خصوص تولید شده است. هنر اصلی، به کار بردن این علوم در میدان عمل است. طبیعتاٌ این هنر از دست کارشناسان و متخصصين این امر برمی آید. نکته تأسف آور این است که عموماً افرادی که حتی از کلیات يك علم هم مطلع نیستند حتی در جزئیات آن هم دخالت می کنند. به ياد داشته باشيم كه هنر آخرين سطح و درجه استفاده از علم است و تغذيه و رژيم علاوه بر اينكه علم محسوب مي شود، در واقع يك هنر نيز محسوب مي شود. به قول حضرت علی هرکسي بدون علم و نادانسته دست به کاري بزند، بیشتر از آنکه اطلاح کند، فاسد می کند.

من شخصا به آینده این علم خوش بین هستم و طی چندین سال کار و مطالعه حرفه ای تلاش و تمرکزم را به شناسایی این روابط معطوف كرده ام و آرزو دارم روزي بتوان از علوم جديد برای رسیدن به بهترین طراحی رژیم غذایی استفاده كرد. بدن ما همان چیزی است که می خوریم و به قول آیه شریفه "فلینظر الانسان الی طعامه"، انسان باید در آنچه که می خورد اندیشه و تفکر کند. به نظر من با این همه پیشرفت در علوم و فن آوري هاي گوناگون، از نظر رژیمی باید خیلی بیشتر از این¬ها باید با بدن خود مهربان باشیم. در آينده نزديك با كمك علوم جديد، انسان خواهد توانست با سهولت بسيار بيشتري به اهدف وزني، سايزي و شكل بدن مناسب دست پيدا بكند.


ممنون آقاي دكتر.



نظرات

Captcha